יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

The Road Not Taken By Whom?

התחלתי לכתוב את הפוסט הזה בתאילנד, ב(קו)סמוי, לפני יותר משנה. 

כשגרתי בחו"ל ונדדתי ממקום למקום שמתי לב להתמודדויות שלי עם מקומות חדשים שאני גרה בהם, לדרכים שלי להרגיש בהם בנוח.

מסתבר שדרך אחת היתה לוודא שלכל דבר יש מקום: כשהחזרתי משהו למקום שלו, הרגשתי בבית. דרך נוספת היתה ליצור לעצמי מסלולי הליכה קבועים, להגיע למקומות תמיד באותה הדרך: אולי הפסדתי כך מראות חדשים, אבל הרווחתי התוודעות לאנשים שעובדים או גרים באותה סביבה והתחילו להתרגל אלי ואני אליהם, והרווחתי תחושת שייכות ושכונתיות. כשהרגשתי אורחת קבועה, הרגשתי, מן הסתם, פחות זרה. 

באחד הימים, כשהלכתי בדרך הקבועה שלי לאחד מחופי הים היפהפיים הסמוכים דרך המלון Anantara Lawana Resort , נעצרתי בבת אחת בצומת פנימית בשטח המלון, בערך כאן: 



חשבתי פתאום על השיר המפורסם של רוברט פרוסט: 

"... Two roads diverged in a wood, and I - 
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference".

תמיד הבנתי אותו כ"שתי דרכים התפצלו. אני בחרתי בזו שפחות אנשים הלכו בה, כלומר בחרתי בדרך מקורית ואישית, I did things my way, וזה מה שעשה את ההבדל". הדרך שלי ביחס לאנשים אחרים:


"... Two roads diverged in a wood, and I - 
I took the one less traveled by (by others),
And that has made all the difference".

הרמתי את כף הרגל שלי, החזרתי אותה למקום ונשארתי לעמוד, כי חשבתי 
פתאום על משמעות אפשרית נוספת: "שתי דרכים התפצלו. אני בחרתי בזו שאני פחות הלכתי בה בעבר, כלומר יצאתי מאיזורי הנוחות שלי, מהדפוסים ומההרגלים שלי, וזה מה שעשה את ההבדל". הדרך שלי ביחס אלי:


"... Two roads diverged in a wood, and I - 
I took the one less traveled by (by me),
And that has made all the difference".

כשאני חוזרת היום לטיוטת הפוסט הזה, אני מגלה שמה שעשיתי אז היה להפתיע את עצמי: הלכתי לחוף בדרך אחרת בתוך שטח המלון, לא בזו שתמיד הלכתי בה קודם לכן. זה אולי נשמע קטן וזניח - בטח אנשים שמתארחים במלון הולכים לחוף כל יום בנתיב אחר. אבל בשבילי, שניסיתי ליצור לעצמי סביבה מוכרת בה ארגיש נוח יותר, זה היה רגע משמעותי. לא כי הדרך האחרת היתה קצרה יותר או יפה יותר - רק כי היא היתה שונה, וזה הצריך ממני אומץ. אני חושבת שזה מאפיין הרבה מהבחירות, הקשיים, ההתמודדויות, ההצלחות והתהליכים שאני עוברת בעקבות כל השינויים של השנים האחרונות:

I'm taking the road less traveled by by me

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על השיתוף (הבלוג מאפשר תגובות מזוהות בלבד).
Thank you for sharing (The blog does not allow commenting anonymously)